Blog

Blog

Blog

Blog

Blog

Blog

/

15. listopadu 2023

Jak fungují vyhledávací algoritmy a jak ovlivňují SEO?

/

4 minuty

/

15. listopadu 2023

Jak fungují vyhledávací algoritmy a jak ovlivňují SEO?

/

4 minuty

/

15. listopadu 2023

Jak fungují vyhledávací algoritmy a jak ovlivňují SEO?

/

4 minuty

/

15. listopadu 2023

Jak fungují vyhledávací algoritmy a jak ovlivňují SEO?

/

4 minuty

/

15. listopadu 2023

Jak fungují vyhledávací algoritmy a jak ovlivňují SEO?

/

4 minuty

/

15. listopadu 2023

Jak fungují vyhledávací algoritmy a jak ovlivňují SEO?

/

4 minuty

Zdrojový kód v editoru, který je nastavený na split view zobrazení
Zdrojový kód v editoru, který je nastavený na split view zobrazení
Zdrojový kód v editoru, který je nastavený na split view zobrazení
Zdrojový kód v editoru, který je nastavený na split view zobrazení
Zdrojový kód v editoru, který je nastavený na split view zobrazení
Zdrojový kód v editoru, který je nastavený na split view zobrazení

Matěj Balcar

SEO specialista

Algoritmy vyhledávačů jsou navrženy tak, aby zobrazovaly co nejrelevantnější výsledky vyhledávání a umožnily uživateli rychle a snadno najít informace, které právě hledá. Jak přesně tyto programy fungují? V tomto článku se podíváme na algoritmy vyhledávačů a na to, proč jim je důležité rozumět pro úspěšné SEO.

Co jsou to vyhledávací algoritmy?

Vyhledávací algoritmy jsou soubory instrukcí, které vyhledávače, jako je Google, používají k procházení, indexování a hodnocení webových stránek. Při zadání klíčových slov do vyhledávače uživateli vracejí co nejrelevantnější informace.

Některé z hlavních faktorů, které ovlivňují hodnocení webových stránek vyhledávacími algoritmy, zahrnují:

  1. Relevanci: Algoritmy hledají shodu mezi výrazy a frázemi ve vašem vyhledávacím dotazu s informacemi obsaženými na webových stránkách.

  2. Autoritu: Algoritmy hodnotí důvěryhodnost a autoritu webu. To zahrnuje počet a kvalitu zpětných odkazů. které odkazují na daný web z jiných domén.

  3. Nový obsah: Vyhledávače dávají přednost aktuálním webovým stránkám, které pravidelně zveřejňují nový obsah.

  4. On-page SEO: Vyhledávače lépe hodnotí stránky, které mají dobře provedené on-page SEO. Důležité je umístit vhodná klíčová slova do nadpisů a textového obsahu stránky, přidat interní linky a případně provést další postupy.

⭐ TIP: O nejdůležitějších hodnotících faktorech vyhledávače Google jsme pro vás připravili samostatný blogový článek. Najdete v něm všechny potřebné informace. 

Strojové učení a jeho rostoucí vliv na algoritmy vyhledávačů

Technologie strojového učení přináší revoluci do algoritmů vyhledávačů. Google RankBrain je skvělým příkladem AI algoritmu se strojovým učením. Pomáhá vyhledávačům poskytovat ještě přesnější a relevantnější výsledky pro uživatele na základě různých faktorů, jako je například historie vyhledávání uživatele nebo jeho geografická poloha.

Pokrok v strojovém učení a umělé inteligenci znamená, že se copywriteři a SEO specialisti musí zaměřit na poskytnutí co nejlepšího uživatelského zážitku a přínosného obsahu, jelikož AI algoritmy těmto faktorům při hodnocení dané stránky dávají velkou váhu.

Jak můžou algoritmy ovlivnit vaše podnikání?

Představte si, že vlastníte malou kavárnu v Praze. Pokud se vaše webová stránka objeví na první stránce výsledků vyhledávání Google pro výraz "nejlepší kavárna v Praze", je mnohem pravděpodobnější, že přilákáte více zákazníků. Pokud je váš web na druhé či třetí stránce výsledků vyhledávání nebo se vůbec ve výsledcích vyhledávání nezobrazí, je mnohem méně pravděpodobné, že vás lidé najdou. Totéž platí i pro ostatní podniky, včetně e-commerce webů, kde je kvalitní SEO velice důležité. Pokud se vaše stránky s produkty neumisťují dobře ve výsledcích vyhledávání Google, znamená to, že potenciální zákazníci budou nuceni zakoupit produkt u konkurence.

Průzkum GE Capital ukázal, že 81 % zákazníků hledá informace o produktech online než uskuteční nákup, což podtrhává důležitost optimalizace webových stránek tak, aby se i neproduktové stránky zobrazovaly v relevantních výsledcích vyhledávání. 

TIP: Když z obsahové stránky dobře odkážete na produktovou stránku, rapidně zvýšíte pravděpodobnost, že zákazník nakoupí právě na vašem e-shopu.

Proč je důležité pochopit algoritmy vyhledávačů pro úspěšné SEO?

Každá stránka, která chce na internetu vydělávat peníze by měla mít vyladěné SEO podle aktuálních verzí algoritmů. SEO je klíčové pro jakékoliv podnikání, které chce na internetu uspět. Graf níže zobrazuje míru prokliků (CTR) - to ukazuje, kolik lidí danou stránku navštíví podle umístění stránky ve výsledcích vyhledávání (SERP).

Graf zobrazující míru prokliků v závislosti na pozici stránky ve výsledcích vyhledávání v prohlížeči Google

🔗 Zdroj: We Analyzed 4 Million Google Search Results

TIP: Nevíte, co je SEO a proč je pro váš web důležité? Přečtěte si náš blogový článek na toto téma.

Existují stovky faktorů, které ovlivňují jak Google hodnotí webové stránky ve výsledcích vyhledávání. Některé jsou snadno pochopitelné, jiné složité a mají jinou váhu pro úspěch webu, každopádně na všech faktorech do určité míry záleží. Čím více budete vědět o SEO, tím snadněji budete vytvářet obsah, který bude mít úspěch jak u vyhledávačů, tak u vašeho publika.

⭐ TIP: Algoritmy vyhledávačů nejlépe pochopíte, když se na ně podíváte z pohledu uživatele. Jejich cíl je predikovat lidské chování při vyhledávání. Každá aktualizace dělá celý proces ještě jednodušší.

Zaujal vás obsah článku? Našli jste v něm něco, co byste využili i v rámci svého projektu? Pojďme se o tom společně pobavit a třeba najdeme společnou a fajn spolupráci, která nás posune. :-)

Zaujal vás obsah článku? Našli jste v něm něco, co byste využili i v rámci svého projektu? Pojďme se o tom společně pobavit a třeba najdeme společnou

konzultace je zdarma & nezávazná

konzultace je zdarma & nezávazná

konzultace je zdarma & nezávazná

konzultace je zdarma & nezávazná

konzultace je zdarma & nezávazná