Blog

Blog

Blog

Blog

Blog

Blog

/

6. září 2023

Co je to SEO a proč je pro váš web důležité

/

6. září 2023

Co je to SEO a proč je pro váš web důležité

/

6. září 2023

Co je to SEO a proč je pro váš web důležité

/

6. září 2023

Co je to SEO a proč je pro váš web důležité

/

6. září 2023

Co je to SEO a proč je pro váš web důležité

/

6. září 2023

Co je to SEO a proč je pro váš web důležité

Náhledový obrázek článku co je to seo a proč je důležité
Náhledový obrázek článku co je to seo a proč je důležité
Náhledový obrázek článku co je to seo a proč je důležité
Náhledový obrázek článku co je to seo a proč je důležité
Náhledový obrázek článku co je to seo a proč je důležité
Náhledový obrázek článku co je to seo a proč je důležité
Profile picture of the author.
Profile picture of the author.
Profile picture of the author.
Profile picture of the author.
Profile picture of the author.

Martin Matoušek

Co-founder & CMO

Digitální prostředí se neustále vyvíjí, s čímž souvisí i neustále se zvyšující konkurenčnost. Úspěšný e-commerce business tak vyžaduje efektivní marketingovou strategii, ať už se jedná o e-shop či lead gen. Jedním z vhodných nástrojů k dosažení business cílů může být SEO (optimalizace pro vyhledávače), díky které lze zvýšit organickou návštěvnost a z ní plynoucí tržby, či poptávky na Vašem webu!

Co je to SEO

Optimalizace pro vyhledávače je souhrn metod, jejichž cílem je maximalizovat viditelnost webových stránek v SERP (Search Engine Result Pages), a tím zvýšit kvalitu a kvantitu návštěvnosti webových stránek. Zásadním prvkem této strategie je pochopení algoritmů vyhledávačů, na základě čeho jsou následně aplikovány tzv. best practices týkající se základních pilířů SEO.

⭐️ TIP: Optimalizovat lze prakticky cokoliv, avšak ne všechny úpravy budou mít stejný dopad. Zaměřte se proto prioritně na optimalizaci toho, co bude mít největší reálný dopad na business. Typicky se může jednat o tvorbu nových vstupních stránek pro výrazy, které web aktuálně nepokrývá a které jsou z business hlediska důležité (ideálně v nákupní fázi “DO”). Typem vstupních stránek nemusí být jen kategorie, či subkategorie, ale může to být často opomíjená indexovatelná filtrace.

Základní pilíře SEO

SEO lze obecně rozdělit do tří pilířů:

On-Page SEO

On-page SEO se zjednodušeně zaměřuje na optimalizaci všeho, co je na dané stránce / webu. Typicky se jedná o meta data, nadpisy, texty, ale i o např. interní linky, obrázky, či strukturovaná data.

Off-Page SEO

Off-page SEO se týká činností prováděných mimo vlastní webové stránky s cílem ovlivnit jejich umístění v rámci SERP, především prostřednictvím procesu získávání zpětných odkazů z jiných webových stránek.

⭐️ TIP: Zapomeňte na kvantitu. Při budování portfolia zpětných odkazů dbejte zejména na relevanci. Například pro web zabývající se elektronikou nebude mít odkaz z beauty segmentu takovou hodnotu, jako např. odkaz z tech / IT segmentu. 

Technické SEO

Technické SEO se týká optimalizace webu pro fázi procházení a indexování, zlepšení rychlosti webu, přívětivosti pro mobilní zařízení a architektury webu. 

⭐️ TIP: Technické SEO je zejména u menších projektů věc, kterou se nedoporučujeme prioritně zabývat (pokud se nejedná o zásadní věci, které blokují potencionální organickou návštěvnost, jako no-index na všech businessově důležitých stránkách 🤦‍♂️). Prioritizaci vzhledem k velikosti projektu skvěle zpracovala Aleyda Solis:


Důležitost jednotlivých polířů SEO vzhledem k velikosti webu

Hlavní benefity SEO

Benefitů, které přináší efektivní SEO strategie je celá řada. Mezi ty naprosto klíčové pro každý business však patří:

Zvýšení relevantní návštěvnosti 📈

Většina prokliků a zobrazení připadá na první pozice v SERP (Search Engine Result Pages), přičemž cca 75 % uživatelů se nedostane dále než na první stránku výsledků vyhledávání. Proto je naprosto klíčové, abyste se zobrazovali alespoň mezi prvními 7-10 výsledky vyhledávání v SERP. A právě toho díky optimalizaci pro vyhledávače lze dosáhnout.

Zvýšení tržeb 💰

Jak již bylo zmíněno, optimalizace pro vyhledávače se promítá do zvýšení organické návštěvnosti, což v konečném důsledku vede ke zvýšení tržeb.

⭐️ TIP: Vliv SEO na tržby lze (přibližně) predikovat - pokud víme, že web má aktuálně organickou návštěvnost 1.000 / měsíc, průměrný konverzní poměr je 5 % a průměrná cena objednávky / hodnota leadu je 10.000 Kč, tak se aktuální tržby z organicu pohybují okolo 500.000 Kč.

Pokud zvýšíme organickou návštěvnost na 1.500 / měsíc, tak při zachování konverzního poměru a průměrné ceny objednávky / hodnoty leadu (ideální případ) budou tržby z organicu dosahovat 750.000 Kč. 

Budování důvěryhodnosti 🤝

Pokud se váš web objevuje na předních příčkách ve výsledcích vyhledávání, vytváří to u uživatelů pocit důvěry. V dnešním světě plném fake news, scamů a nepravdivých informací je tak pravděpodobnější, že informacím na vašem webu budou lidé více důvěřovat a objednají si tak váš produkt, či vaše služby.

Budování povědomí o značce 📣

Tím, že se váš web a potažmo i váš brand zobrazí na předních příčkách ve výsledcích vyhledávání, budujete i povědomí o značce.

Ruku na srdce, kdo z nás zná Alzu nejen díky “otravnému” Alzákovi, ale i díky tomu, že jsou vidět na prvních příčkách na prakticky jakýkoliv výraz týkající se elektroniky?

Zaujal vás obsah článku? Našli jste v něm něco, co byste využili i v rámci svého projektu? Pojďme se o tom společně pobavit a třeba najdeme společnou a fajn spolupráci, která nás posune. :-)

Zaujal vás obsah článku? Našli jste v něm něco, co byste využili i v rámci svého projektu? Pojďme se o tom společně pobavit a třeba najdeme společnou

konzultace je zdarma & nezávazná

konzultace je zdarma & nezávazná

konzultace je zdarma & nezávazná

konzultace je zdarma & nezávazná

konzultace je zdarma & nezávazná