Tatsiana Shalauka
Head of PPC
V dnešní době je běžně se setkat s názorem, že textová reklama na Google už nefunguje. Těmto tvrzením ale ve skutečnosti musíme rozumět v kontextu aktuálních trendů online marketingu a dívat se na ně kriticky.
Jak se mění online marketing?
Online marketing se neustále vyvíjí a přizpůsobuje se aktuálním trendům a potřebám cílových skupin. Existují nástroje, které byly kdysi velmi efektivní, ale dnes už nejsou tak účinné, jako dříve.
V případě textové reklamy na Google se někteří lidé domnívají, že se stala méně účinnou z důvodu rostoucí popularity vizuálního obsahu a sociálních médií. Rozhodně je pravda, že se v posledních letech staly velmi populární videa, obrázky a multimediální obsah jako takový. Každopádně tato skutečnost neznamená, že by textová reklama na Google přestala fungovat.
Proč textová reklama na Google stále funguje?
Zatímco vizuální obsah výrazně vzrostl na popularitě, není to jediný druh obsahu, který lidé konzumují. Textová reklama je stále velmi účinná ve správném kontextu. Rozhodujícím faktorem výkonu textové reklamy je její nastavení z technického hlediska (nastavení reklamy v Google Ads).
Google je stále nejpoužívanější vyhledávač na světě. Textové reklamy na Google umožňuje značkám/e-shopům/firmám atd. zasáhnou velký podíl uživatelů, kteří spadají do cílové skupiny a hledají řešení svých problémů nebo odpovědi na své otázky. Pokud je vaše reklama správně nastavená, odkazuje na relevantní webové stránky a zobrazuje se na vhodné dotazy, tak bude úspěšná.
Za účelem zlepšení výkonu textové reklamy doporučujeme:
Zaměřte se na kvalitní a relevatní klíčová slova: používejte klíčová slova a fráze, které lidé skutečně vyhledávají.
Vytvářejte relevantní reklamy: ujistěte se, že vaše reklamy jsou v souladu s tím, co uživatelé skutečně hledají.
Optimalizujte pro mobilní zařízení: Většina vyhledávání je prováděna na mobilních zařízeních.
Doplňte rozšíření textové reklamy v rámci Google Ads nastavení.
Závěr
Přestože se trendy v digitálním marketingu mění, textová reklama na Google je stále velmi účinná.