Nejnovější

Dominik Voženílek
/
5 minut
Matěj Balcar
SEO specialista
Vyhledávání na internetu je jednou z nejzásadnějších a nejpoužívanějších funkcí, kterou dnešní internet nabízí. Díky moderním internetovým vyhledávačům můžeme snadno a rychle najít téměř jakékoliv informace. V tomto článku se dozvíte o historii vyhledávání na internetu - od počátků až po současnost.
Počátky vyhledávání na internetu sahají do 90. let, kdy popularita internetu začala nabývat a také začal výrazně růst počet webových stránek. První vyhledávací nástroje byly primitivní a omezené - mezi nejznámější patří internetové katalogy.
Internetové katalogy byly jakýmsi seznamem webových stránek, které byly manuálně tříděny do různých kategorií a podkategorií. Aby uživatelé internetu našli webové stránky, s informacemi, které zrovna potřebovali, tak museli procházet tyto prosté seznamy webových stránek. Nejznámějším internetovým katalogem byl Yahoo! Directory, který vznikl v roce 1994. Ten byl velmi populární a mnoha uživatelům pomohl najít relevantní informace.
Spolu s rozvojem internetových katalogů se začaly objevovat také první internetové vyhledávače, které umožňovaly uživatelům vyhledávat na internetu pomocí textových řetězců. Mezi první vyhledávače patřily Archie a Veronica. Tyto prohlížeče sice neposkytovaly tak pohodlné vyhledávání jako ty dnešní, ale byly prvním krokem k vytvoření efektivních vyhledávacích mechanismů.
Vyhledávač Google vznikl v roce 1998 a přinesl revoluci do světa internetového vyhledávání. Již v roce 1998 používal inovativní vyhledávací algoritmus, nazývaný PageRank. Google díky němu dokázal uživatelům nabízet přesnější a relevantnější výsledky vyhledávání. Princip hodnocení webových stránek PageRank algoritmem byl a stále je založený na základě počtu a kvalitě odkazů, které na danou webovou stránku směrují. Google se stal nejoblíbenějším vyhledávačem a dodnes si drží první místo v oblíbenosti uživatelů s téměř 86 procentním podílem na trhu.
Díky pokroku IT technologií a vývoji internetu se vyhledávání stalo několikanásobně jednodušší a efektivnější. Dnešní prohlížeče, jako Google nebo Safari, nabízejí velmi rychlé a přesné vyhledávání na základě pokročilých vyhledávacích algoritmů. Moderní prohlížeče také velmi často navrhují relevantní výsledky vyhledávání pomocí prediktivního vyhledávání nebo personalizovaných výsledků.
Mít vlastní web či e-shop na internetu je jako hra na schovávanou. Akorát zde nechceme zůstat skrytí, právě naopak, chceme být na předních místech výsledků vyhledávání. Jak na to? Pomocí optimalizace pro vyhledávače - SEO (Search Engine Optimization). Jde o celou řadu postupů a strategií, které pomáhají zvyšovat viditelnost našich webových stránek ve vyhledávačích. Práce SEO zahrnuje:
· optimalizaci textů,
· umisťování vhodných klíčových slov do obsahu stránek,
· získávání zpětných odkazů (linkbuilding),
· další taktiky pro co nejlepší výsledky.
Vytvořením kvalitního obsahu a získáváním zpětných odkazů z důvěryhodných zdrojů se můžeme vyšvihnout výše ve výsledcích vyhledávání. Neváhejte nás kontaktovat v případě, že chcete zviditelnit vaši webovou stránku pomocí SEO, od začátku se zaměříme na co největší nárůst návštěvnosti, bez předražených analýz!
S rostoucím počtem webových stránek a obrovským objemem dostupných informací čelí vyhledávání na internetu mnohým výzvám. Společnosti jako Google neustále vylepšují své vyhledávací algoritmy a vyvíjejí nové zajímavé technologie, jako je umělá inteligence a strojové učení, aby výsledky vyhledávání byly ještě relevantnější.
"Stále se měnící" - i tak by se dal popsat svět SEO. Protože je to oblast, která musí držet krok s technickým vývojem a očekáváními uživatelů internetu, neustále se posouváme a přijímáme nové strategie. Jaké novinky nás čekají v budoucnosti? Očekává se, že bude hrát stále větší roli umělá inteligence, strojové učení a hlasové vyhledávání. Vidíme to tak, že před námi stojí nové vzrušující období, ve kterém vyhledávání na internetu bude ještě chytřejší a intuitivnější. Takže pro ty z nás, kteří pracují se SEO, to znamená pružně reagovat na nové trendy a inovace. Těšíme se!
Dominik Voženílek
/
5 minut