Tatsiana Shalauka
Head of PPC
V tomto článku vám ukážeme kroky, které vám pomohou vytěžit maximum z vánoční sezóny pomocí online reklamy na Google Ads.
1. Vánoční slevy
Při vytváření textových reklam na Google Ads je důležité dát lidem vědět, že u vás probíhají vánoční slevy. Inspirujte své zákazníky k nákupu například pomocí slevových akcí a výprodejů.
Ujistěte se, zda kombinace nadpisů a popisů dává smysl a informace o akcích je viditelná. Doporučujeme se zaměřit na rozšíření reklamy „Propagace“, které najdete při nastavení textové reklamy. Dané rozšíření se zobrazuje pod textem reklamy a informuje potenciální zákazníky, že máte vánoční slevy/výprodeje.
Do rozšíření reklamy můžete vložit:
Slevu,
období,
dobu trvání akce,
slevový kód,
další informace.
Zahrnutí slevových akcí do textu reklamy v důsledku zvýší míru prokliku (CTR) a odrazí se na počtu primárních konverzních akcí (třeba nákupů). Vánoční doba je ideální pro využití rozšíření s nabídkami a slevami.
2. Vánoční kreativa
Kreativní bannerová/responzivní reklama je klíčová pro zaujetí potenciálních zákazníků během Vánoc. Do svých reklam zahrňte vánoční prvky, jako jsou motivy sněhových vloček, vánočních stromků nebo dárků, které vyvolají sváteční atmosféru a přilákají zákazníky. Nezapomeňte do vizuálu reklamy přidat call to action (CTA).
⭐ TIP: Doporučujeme vám tyto CTA: vánoční výprodej, slevy až 50%, 1+1 zdarma.
3. Zvýšení investic do reklamy
Musíte brát v potaz, že během vánočního období konkurence začíná více inzerovat a do reklam investuje větší částky. Ujistěte se, že máte dostačující budget na to, aby vás bylo na internetu vidět. Jinak hrozí, že se ztratíte pod tlakem konkurence.
⭐ TIP: Dávejte pozor na postupné navýšení budgetu. Google je velmi citlivý na rychlé a výrazné změny denní částky.
4. Začnete sbírat publika co nejdříve
Zamyslete se nad remarketingovými cílovými skupinami, na které chcete o Vánocích cílit. Nejčastěji se jedná o tyto publika:
Nakoupili v minulosti,
opustili košík.
V ideálním případě doporučujeme do Google Ads vložit seznam zákazníků, kteří u vás v minulosti již nakoupili. Na zmiňovaný seznam následně zacilte reklamu s vánoční nabídkou. Pokud máte specifický produkt nebo službu, zkuste pro každé publikum, například muže a ženy, vytvořit odlišnou kreativní reklamu. V důsledku budete mít přesnější cílení, což má přímý vliv na konverzní míru.
5. Nastavení analytiky a performance kampaně
Tento krok je nezbytný v případě, kdy máte akviziční kampaně. Abyste během Vánoc dosáhli úspěchu je nezbytné, abyste měli správně nastavenou analytiku a optimalizovali kampaně na primární konverzní akce. Musíte Googlu přesně dát vědět, co po něm chcete. Například u e-shopu se většinou nastavuje cíl na maximalizaci konverzních akcí, kde primární konverzní akce je dokončení nákupu. Nemůžeme zvolit „max. počet prokliků“, když chceme prodávat (až na výjimky).
Závěr
Při splnění všech pěti bodů rapidně zvýšíte pravděpodobnost úspěchu vašich online kampaní během vánočního období.