Potřeba změnit doménu a nastartovat růst
V květnu 2023 nás oslovil web Cleno.cz (v té době Filtrydochladnicek.cz), který je prominentním prodejcem vodních filtrů a příslušenství pro domácí spotřebiče.
Vzhledem k historicky zvolenému názvu domény, který v té době již nekorespondoval se sortimentem a dlouhodobou strategií společnosti, nastala potřeba migrace na novou doménu. To však nebyla jediná potřeba.
Klient chtěl kromě zavedené kamenné pobočky zvýšit přítomnost v online prostředí a z e-shopu vybudovat prodejní kanál, který bude generovat více tržeb a zisku. 💰
Jaký je stav po roce? 👀
Původní web Filtrydochladnicek.cz generoval cca 310 organických návštěv za měsíc.
Díky realizovanému přesměrování, které je při migraci naprosto zásadní pro "zachování" organické návštěvnosti, jsme se potýkali pouze s krátkodobým poklesem, který je nevyhnutelný vzhledem k reindexaci, slabé autoritě nové domény atp.
Výsledkem roční spolupráce je nastartování výkonu nové domény Cleno.cz z 0️⃣ na cca 1.660 organických návštěv za měsíc.
Nárůst organické návštěvnosti byl způsoben zvýšením visibility webu - počtu relevantních klíčových slov, které souvisí se sortimentem klienta.
Web aktuálně pokrývá přes 1.090 klíčových slov, z čehož největší návštěvnost generují vyhledávací výrazy na pozicích TOP 1-3. 🏆 Na těchto pozicích se web aktuálně zobrazuje na více jak 75 klíčových slov.
Pokud se podíváme na vývoj konkurenčních webů, tak lze z grafu vyvodit, že web Cleno.cz je v porovnání s konkurencí nejrychleji rostoucí web z pohledu organické návštěvnosti. 🔥
Společně s klientem jsme během dubna 2024 pronikli do TOP3 a aktuálně "útočíme" na 2 největší weby z pohledu organické návštěvnost v daném segmentu.
Konkrétně na web filtry-vodni.cz, který se v posledním kvartálu podotýká s poklesem a na web penepex.cz.
Co konkrétně stojí za dlouhodobým růstem?
Základním předpokladem bylo úspěšné přesměrování původní domény na Cleno.cz. Tím jsme minimalizovali negativní dopady migrace na organickou návštěvnost. ✅
Klíčem k následnému úspěchu byla optimalizace e-shopu na základě dat. Uživatelům a potenciálním zákazníkům jsme dodali přesně to, co potřebují.
➡️ Kontinuálně jsme připravovali datasety za účelem analýzy vyhledávacích vzorů pro dané segmenty. Díky tomu jsme přesně věděli, co lidé hledají a v jakém objemu.
➡️ Data jsme následně s využitím mapy vstupních stránek "namapovali" pro stávající vstupní stránky a navrhli jsme tvorbu nových vstupních stránek. Na základě toho vznikla kompletní struktura webu.
➡️ Kompletní struktura webu, respektive jednotlivé vstupní stránky, prošly komplexní on-page optimalizací. Díky tomu máme na webu obsah s přidanou hodnotou pro uživatele - relevantní odpověď pro vše, co zákazníky v rámci nabízeného sortimentu zajímá - ať už se jedná o produkty, či obsah.
➡️ Zaměřili jsme se i na technické nedostatky, jako jsou chybové stránky se 404 status kódem, stránky s přesměrováním, či rychlost načítání.
➡️ A v neposlední řadě jsme se kontinuálně věnovali i strategickému link buildingu s cílem zisku odkazů z pouze kvalitních a relevantních domén. Při získávání odkazů jsme kladli důraz na optimalizované anchor texty a cílení tak, aby zejména pro uživatele dávalo smysl.
Zároveň nesmíme přehlížet ani kvalitní spolupráci s týmem klienta, který nám dával potřebný vhled do chodu samotného byznysu a zároveň zabezpečoval kontinuální implementaci doporučovaných úprav na samotný web. 🛠️
📌 Protože jak my říkáme, co není na webu, to je pouze v šuplíku a tam to peníze nevydělá :)
💬 Zaujalo vás to? Pojďme společně nezávazně probrat, zda dokážeme pomoci i vám.