Správně realizovaná migrace webu jako předpoklad pro růst

Technicky správně realizovaná migrace na novou doménu jako předpoklad pro růst z 310 měsíčních organických návštěv na 1.660 díky SEO. 🔍

Správně realizovaná migrace webu jako předpoklad pro růst

Technicky správně realizovaná migrace na novou doménu jako předpoklad pro růst z 310 měsíčních organických návštěv na 1.660 díky SEO. 🔍

Správně realizovaná migrace webu jako předpoklad pro růst

Technicky správně realizovaná migrace na novou doménu jako předpoklad pro růst z 310 měsíčních organických návštěv na 1.660 díky SEO. 🔍

Správně realizovaná migrace webu jako předpoklad pro růst

Technicky správně realizovaná migrace na novou doménu jako předpoklad pro růst z 310 měsíčních organických návštěv na 1.660 díky SEO. 🔍

Správně realizovaná migrace webu jako předpoklad pro růst

Technicky správně realizovaná migrace na novou doménu jako předpoklad pro růst z 310 měsíčních organických návštěv na 1.660 díky SEO. 🔍

Správně realizovaná migrace webu jako předpoklad pro růst

Technicky správně realizovaná migrace na novou doménu jako předpoklad pro růst z 310 měsíčních organických návštěv na 1.660 díky SEO. 🔍

SLUŽBY

SEO

SLUŽBY

SEO

SLUŽBY

SEO

SLUŽBY

SEO

SLUŽBY

SEO

SLUŽBY

SEO

KLIENT

Cleno.cz

KLIENT

Cleno.cz

KLIENT

Cleno.cz

KLIENT

Cleno.cz

KLIENT

Cleno.cz

KLIENT

Cleno.cz

Potřeba změnit doménu a nastartovat růst

V květnu 2023 nás oslovil web Cleno.cz (v té době Filtrydochladnicek.cz), který je prominentním prodejcem vodních filtrů a příslušenství pro domácí spotřebiče.

Vzhledem k historicky zvolenému názvu domény, který v té době již nekorespondoval se sortimentem a dlouhodobou strategií společnosti, nastala potřeba migrace na novou doménu. To však nebyla jediná potřeba.

Klient chtěl kromě zavedené kamenné pobočky zvýšit přítomnost v online prostředí a z e-shopu vybudovat prodejní kanál, který bude generovat více tržeb a zisku. 💰

Jaký je stav po roce? 👀

Původní web Filtrydochladnicek.cz generoval cca 310 organických návštěv za měsíc.

Díky realizovanému přesměrování, které je při migraci naprosto zásadní pro "zachování" organické návštěvnosti, jsme se potýkali pouze s krátkodobým poklesem, který je nevyhnutelný vzhledem k reindexaci, slabé autoritě nové domény atp.

Výsledkem roční spolupráce je nastartování výkonu nové domény Cleno.cz z 0️⃣ na cca 1.660 organických návštěv za měsíc.

A graph showing the growth of a company

Description automatically generated


Nárůst organické návštěvnosti byl způsoben zvýšením visibility webu - počtu relevantních klíčových slov, které souvisí se sortimentem klienta.

Web aktuálně pokrývá přes 1.090 klíčových slov, z čehož největší návštěvnost generují vyhledávací výrazy na pozicích TOP 1-3. 🏆 Na těchto pozicích se web aktuálně zobrazuje na více jak 75 klíčových slov.

A graph of a graph

Description automatically generated with medium confidence


Pokud se podíváme na vývoj konkurenčních webů, tak lze z grafu vyvodit, že web Cleno.cz je v porovnání s konkurencí nejrychleji rostoucí web z pohledu organické návštěvnosti. 🔥

Společně s klientem jsme během dubna 2024 pronikli do TOP3 a aktuálně "útočíme" na 2 největší weby z pohledu organické návštěvnost v daném segmentu.

Konkrétně na web filtry-vodni.cz, který se v posledním kvartálu podotýká s poklesem a na web penepex.cz.


A graph of different colored lines

Description automatically generated


Co konkrétně stojí za dlouhodobým růstem?

Základním předpokladem bylo úspěšné přesměrování původní domény na Cleno.cz. Tím jsme minimalizovali negativní dopady migrace na organickou návštěvnost. ✅

Klíčem k následnému úspěchu byla optimalizace e-shopu na základě dat. Uživatelům a potenciálním zákazníkům jsme dodali přesně to, co potřebují.


➡️ Kontinuálně jsme připravovali datasety za účelem analýzy vyhledávacích vzorů pro dané segmenty. Díky tomu jsme přesně věděli, co lidé hledají a v jakém objemu.

➡️ Data jsme následně s využitím mapy vstupních stránek "namapovali" pro stávající vstupní stránky a navrhli jsme tvorbu nových vstupních stránek. Na základě toho vznikla kompletní struktura webu.

➡️ Kompletní struktura webu, respektive jednotlivé vstupní stránky, prošly komplexní on-page optimalizací. Díky tomu máme na webu obsah s přidanou hodnotou pro uživatele - relevantní odpověď pro vše, co zákazníky v rámci nabízeného sortimentu zajímá - ať už se jedná o produkty, či obsah.

➡️ Zaměřili jsme se i na technické nedostatky, jako jsou chybové stránky se 404 status kódem, stránky s přesměrováním, či rychlost načítání.

➡️ A v neposlední řadě jsme se kontinuálně věnovali i strategickému link buildingu s cílem zisku odkazů z pouze kvalitních a relevantních domén. Při získávání odkazů jsme kladli důraz na optimalizované anchor texty a cílení tak, aby zejména pro uživatele dávalo smysl.


Zároveň nesmíme přehlížet ani kvalitní spolupráci s týmem klienta, který nám dával potřebný vhled do chodu samotného byznysu a zároveň zabezpečoval kontinuální implementaci doporučovaných úprav na samotný web. 🛠️

📌 Protože jak my říkáme, co není na webu, to je pouze v šuplíku a tam to peníze nevydělá :)


💬 Zaujalo vás to? Pojďme společně nezávazně probrat, zda dokážeme pomoci i vám. 

Zaujal vás obsah článku? Našli jste v něm něco, co byste využili i v rámci svého projektu? Pojďme se o tom společně pobavit!

Zaujal vás obsah článku? Našli jste v něm něco, co byste využili i v rámci svého projektu? Pojďme se o tom společně pobavit a třeba najdeme společnou

konzultace je zdarma & nezávazná

konzultace je zdarma & nezávazná

konzultace je zdarma & nezávazná

konzultace je zdarma & nezávazná

konzultace je zdarma & nezávazná